Navigasyonlardaki seksi kadın sesleri, erkeklerin daha fazla risk almasına yol açıyor
Yeni bir çalışmaya göre “seksi tonlu” kadın sesine sahip navigasyon cihazları erkek sürücülerde kötü bir etki yaratıyor.
Şanghay’daki Fudan Üniversitesi’nin yeni bir araştırmasında, tiz ve baştan çıkarıcı seslerin erkekleri direksiyon başında daha fazla risk almaya teşvik ettiği ortaya kondu.
Buna sarı ışıkta geçmek ve daha hızlı gitmek de dahil.
Sözkonusu çalışma, erkeklere farklı sesler tarafından talimatların verildiği iki deneye dayanıyor.
İlk deney, bir simülatördeki erkeklere pes veya tiz kadın sesleri tarafından talimatların verildiği gerçek hayattaki sürüş durumlarını içeriyordu.
Kavşağa yaklaştıklarında yeşilden sarıya dönen trafik ışıkları gösterildi ve burada ışık değişimine dikkat etme ya da rotalarında kalma seçenekleri sunuldu.
Sonuçlar, daha tiz sesten talimat alan erkeklerin sarı ışıkta geçme olasılıklarının yaklaşık yüzde 40 daha fazla olduğunu gösterdi ve üniversite araştırmacılarının, erkek sürücülerin seksi sesli navigasyona “hava attığını” ve “sürüş becerilerini sergilediğini” öne sürmesine yol açtı.
İkinci deneyde, araştırmacılar iki grup erkeği bir köprüden geçmelerinin istendiği sanal gerçeklik ortamında inceledi. Köprüyü geçmeden önce erkeklere yarısı tiz yarısı pes olmak üzere bir kadın sesi örneği dinletildi.
Araştırmacılar katılımcılardan sesin çekiciliğini derecelendirmelerini istedi ve çoğunluk tiz sesin kendilerine daha çekici geldiğini söyledi.
Ortalama olarak, daha yüksek perdeden sese maruz kalan erkekler, daha alçak perdeden sesi duyan erkeklere göre köprünün gövdesini daha hızlı geçti. Araştırmacılar bunun nedeninin, daha tiz sesin bilinçaltında onları daha fazla risk almaya itmesi olduğunu öne sürdü.
Personality and Individual Differences bilimsel dergisinde yayımlanan akademik makalede araştırmacılar, “Çalışmamızda, tiz sese maruz kalan erkekler, araç kullanırken sarı ışıkta geçmek gibi riskli davranışlarda daha fazla bulundu” dedi.
Fakat navigasyon cihazlarını dinlerken sağduyulu davranmak da tavsiye ediliyor. Geçen yıl İngiltere’deki otoyollarda yanlış yöne giden araç sayısında yüzde 13’lük bir artış yaşanmış, The Automobile Association (Otomobil Derneği) bunun nedenlerinden birinin sürücülerin navigasyonları “körü körüne” takip etmesi olduğunu öne sürmüştü.